Az alsó tagozat koncepciója
Az iskolai tanulmányok első négy évében a tanulási képességek kialakítása és fejlesztése az alapvető feladat. Célunk szilárd alapismeretek kialakítása a gyermekekben, „a kevesebb néha többet ér” - elv alapján.
A tanítási órán való differenciált fejlesztéssel különös figyelmet fordítunk a hátránykompenzálásra, a felzárkóztatásra és a tehetséggondozásra. A tanulási képességmérés lehetőségével segítjük az első osztályosokat az óvoda és az iskola közötti átlépésben, a sikeres iskolakezdésben.
Alsó tagozatunk az egyéni fejlesztésre, az általános és specifikus tehetségek felfedezésére, különös érdeklődési körök kibontakozásának elősegítésére törekszik. Fontos számunkra a személyiség egészséges és sokoldalú fejlesztése. Szeretnénk tanítványainkat mozgásra, testedzésre igényt tartó, éneklést, zenét kedvelő, szívesen barkácsoló, kézműveskedő, kommunikatív gyermekeknek nevelni. Lényegesnek tartjuk, hogy a gyerekek megismerjék a koruknak megfelelő tanulási módszereket, a rendszeres gyakorlás szükségességét. Számos lehetőséget nyújtanak délutáni szakköreink a szabadidő hasznos eltöltésére.
Tapasztalataink és eredményeink azt mutatják, elegendő negyedik osztályban elkezdeni az idegen nyelv elsajátítását, így ekkor kerül be a gyerekek órarendjébe az angol nyelv tantárgy.
Tantárgyi rendszerünkben az alsó tagozat első három évfolyamán helyet kap a töprengő óra, amely a tanulási képességek fejlesztésére és a tehetséggondozásra ad külön alkalmat.
Az első négy esztendőben különösen fontos a tanuláshoz való pozitív hozzáállás, a helyes tanulási szokások, a precízen teljesítő, elmélyült, minőségre törekvő tanulási morál kialakítása. A munka mellett nagy hangsúlyt kap a gyerekek iskolai életében is a játékosság, a játék, a gondtalan gyermekkor élvezete.